پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228597
سهم ۵ درصدي نوشت‌افزار ايراني- اسلامي از بازار ۴ هزار ميلياردي!
تاریخ انتشار : 1396/06/14 20:06:49
نمایش : 1950
مديرعامل مجمع «ايران‌نوشت» گفت: ما در اين زمينه بسيار عقب هستيم و سهم ما از بازار، تنها پنج درصد و ۷۰ درصد نوشت‌افزار ما وارداتي است.
در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي با عنوان «ايران‌نوشت» که امروز (۱۴ شهريورماه) در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي ـ هنري کانون پرورش فکري برگزار شد، سعيد حسيني کودکان و نوجوانان را مخاطبان اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي دانست و اظهار داشت: شخصيت‌سازي مهم‌ترين کار فرهنگي است که در دنيا براي بچه‌ها اتفاق مي‌افتد. در کشورهاي پيشرفته مفاهيم و ارزش‌هاي فرهنگي خود را از طريق شخصيت‌هاي کارتوني و عروسکي به کودکان منتقل مي‌کنند. ما برخلاف توانمندي‌هاي جدي که در اين حوزه داريم؛ چه در حوزه ساخت انيميشن و چه در حوزه عروسک‌سازي، هنوز چند دهه عقب‌تر از کشورهاي ديگر هستيم.

مديرعامل مجمع نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي با اشاره به اينکه بيش از سه ساعت از زمان بچه‌هاي تهراني صرف ديدن انيميشن مي‌شود، گفت: در خانواده‌هاي تهراني بچه‌ها سه ساعت از زمان خود را صرف ديدن انيميشن مي‌کنند، به همين خاطر اسباب‌بازي، پوشاک، وسايل اتاق‌خواب و ديگر لوازم مورد نياز بچه‌ها از محصولات کاراکترمحور است؛ اما ما غيبت چند دهه‌اي در اين حوزه داشته‌ايم و هنوز خانواده‌هاي ما از محصولاتي استفاده مي‌کنند که با سيستم رسمي آموزش ما در تناقض و متمايز با فرهنگ ماست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسيني به فعاليت‌هاي مجمع نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي اشاره و بيان کرد: اين مجمع کار خود را از پنج سال پيش آغاز کرده و به جرأت مي‌توان گفت توليدکننده‌هايي که با اين مجمع همکاري داشته، کار جهادي کرده‌اند؛ آنها آمده‌اند تا روزهاي خوبي را براي کودکان اين سرزمين رقم بزنند. اين مجمع کار خود را با دو يا سه توليدکننده آغاز کرد و در حال حاضر ۷۰ توليدکننده عضو مجمع نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي هستند و خوشحاليم که حوزه‌هاي ديگر چون پوشاک و لوازم اتاق‌خواب نيز از الگوي استفاده شده در بخش نوشت‌افزار در حال بهره‌برداري از الگوي استفاده شده در بخش نوشت‌افزار هستند.

وي در ادامه به گردش مالي حوزه نوشت‌افزار اشاره و بيان کرد: مبلغي برابر با ۴۰۰۰ ميليارد تومان در سال گردش مالي اين حوزه است و ما به ۱۵۰ ميليون جلد دفتر احتياج داريم. سهم واردات نوشت‌افزار به بيش از ۷۰ درصد مي‌رسد و سهم نوشت‌افزارهاي ايراني ـ اسلامي از اين بازار بين ۵ تا ۱۰ درصد است اما رغبت مردم بالا رفته و نمايشگاه «ايران‌نوشت» پرمخاطب‌ترين نمايشگاه نوشت‌افزار در کشور است.

پس از آن محمدحسين سياح طاهري فرزند يکي از شهداي مدافع حرم به روايت خاطرات پدر شهيد خود پرداخت و گفت: بازاريابي براي نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي بسيار مهمتر از توليد است؛ ما پيش از آنکه کالايي را توليد کنيم، بايد به مخاطب آن بينديشيم. براي مثال پدر من يادواره شهداي جنگ را با دوست و همراه خود حبيب احمدزاده در مسجد برگزار کرد. پس از آن به اين نتيجه رسيد که مخاطبان اصلي او، دانش‌آموزان هستند و بهتر است اين يادواره را به جشنواره تبديل کند و به جاي آنکه از رزمندگان و سرداران سپاه که با دفاع‌مقدس و ارزش‌هاي آن آشنا هستند، از هنرمنداني چون پرويز پرستويي و فاطمه معتمدآريا که براي نوجوانان و جوانان جذابند، براي حضور در اين جشنواره بهره ببرد. اين‌گونه بود که جشنواره فيلم دانش‌آموزي دفاع‌مقدس شکل گرفت.

فرزند شهيد سياح طاهري، مهمترين بخش کار فرهنگي را پيدا کردن زبان مشترک با مخاطب دانست و افزود: ما بايد با زبان نسل جديد آشنا باشيم. همچنين بايد مخاطب خود را بشناسيم و از خود بپرسيم چرا بايد مخاطب ما نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي را انتخاب کند. وقتي به جواب اين پرسش رسيديم، متوجه مي‌شويم که از چه زاويه‌اي مي‌توانيم در دل نوجوان راه پيدا کنيم.

وي به پويش ملي «صد برگ» اشاره و بيان کرد: توليدکنندگان نوشت‌افزار و همچنين ساير مردم با پيوستن به اين پويش مي‌توانند سهمي از نوشت‌افزار مورد نياز مناطق محروم را تأمين کنند.

علي فريدوني مديرکل مجامع و تشکل‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به اهميت شکل‌گيري مجمع «ايران‌نوشت» اشاره کرد و گفت: اين مجمع راه سخت و پرفراز و نشيبي را در پيش دارد؛ از اين رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم با توجه به وظيفه ذاتي خود و اهميت حوزه اقتصاد فرهنگ، جايزه‌اي را به نام «جايزه کالاهاي فرهنگي» بنيان‌گذاري کرده و براي آن دبيرخانه دائمي تشکيل داده است.

وي ويژگي اصلي جايزه کالاهاي فرهنگي را توجه به صنوف دانست و افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد بر آنيم که از صنوف و بخش خصوصي که دغدغه فرهنگ و ارزش‌هاي فرهنگي را دارد، پشتيباني کنيم.

لازم به ذکر است که پنجمين نمايشگاه «ايران‌نوشت» از امروز (۱۴ شهريور ماه) تا ۳۱ شهريور ماه در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي ـ هنري کانون پرورش فکري واقع در خيابان حجاب برپاست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html